Історія Lactalis group
Першу сторінку історії Lactalis було написано 19 жовтня 1933 року. Цього дня Андре БЕНЬЄ, бондар із міста Лаваль на північному заході Франції, виготовив перші 17 сирів камамбер із придбаних у сусідів-фермерів 35 літрів молока. За деякий час мсьє БЕНЬЄ засновує компанію з виробництва сирів, називаючи її своїм ім’ям – Besnier, – а торгова марка Le Petit Lavallois, під якою нове підприємство випускає камамбер, стає синонімом якості.
Продукція користується попитом, і виробництво набирає обертів. На підприємстві працюють 25 співробітників, обсяг заготівлі молока сягає 10 000 л, а річний товарообіг – 12 млн старих франків (120 000 франків). У 1948 році Besnier стає компанією з обмеженою відповідальністю Société Laitière de Laval A. Besnier & Cie. Високі стандарти якості і пристрасть до молока та підприємницька майстерність мсьє БЕНЬЄ в поєднанні з його талантом оточувати себе кращими людьми закладають підвалини ще більшого успіху.
До виготовлення камамберу додається виробництво вершків і молока, а також вершкового масла, неповторний смак і якість якого приносять першу медаль Національної сільськогосподарської виставки у Франції. У 1955 році після раптової смерті Андре БЕНЬЄ сімейну компанію очолює його 27-річний син Мішель. Упродовж двох років молодому керівнику вдається подвоїти річний товарообіг підприємства. У 1958-му компанія виробляє 25 млн одиниць сиру камамбер, 800 т молока і 100 000 упаковок вершків.
У 1968 році з конвеєра компанії, перейменованої у 1961 році в Société Laitiere Besnier, сходить перший сир камамбер під торговою маркою Président, яка досі залишається флагманською для Групи. А за рік компанія представляє перше на ринку Франції стерилізоване UHT-молоко в упаковці «Тетра Пак». Завдяки насиченому аромату і зручним умовам зберігання продукт швидко завойовує любов і навіть упливає на звички французьких споживачів. Товарообіг компанії сягає 119 млн франків.
Водночас із розширенням виробничих потужностей за рахунок придбання сироварень на заході Франції починається етап активного завоювання закордонних ринків, зокрема ринку США, де особливим попитом користується вироблений компанією сир брі. Товарообіг Besnier за межами Франції зростає до 104 млн франків. Продовжується зміцнення бренда Président – успіх приходить до масла та сиру ементаль, які випускаються під цією торговою маркою.
Компанія стає беззаперечним лідером на національному ринку, у тому числі найбільшим виробником масла. Виробництво сиру сягає 100 000 тонн, а загальний випуск молока – 450 млн тонн. У власність Besnier переходить друга за значимістю у Франції торгова марка питного молока Lactel. Продовжується активний розвиток на міжнародному ринку. Товарообіг за кордоном зростає із 350 млн франків до 1,5 млрд франків. У 1981 році починає працювати перший виробничий майданчик компанії за межами Франції – завод із виготовлення сирів в американському місті Белмонт.
Нове десятиліття відзначається початком виробництва моцарели, а також легендарного сиру рокфор, що дозволяє розширити лінійку сирів AOC (Appellation d’origine contrôlée, «контрольованих за походженням»). У 1993 році компанія продає мільярдну упаковку камамберу, обсяг виробництва сиру сягає 400 000 тонн на рік. Річний обсяг заготовленого молока – 4 млрд літрів. Компанія відкриває виробництва та комерційні філії в Україні, Польщі, Єгипті й Італії. Чисельність персоналу зростає до 14 000 співробітників. Товарообіг збільшується до 30 млрд франків, при цьому 10 млрд франків – товарообіг за межами Франції.
У 1999 році Besnier змінює назву на Groupe Lactalis, залишаючись сімейною компанією. Того ж року Мішель БЕНЬЄ відкриває в Лавалі музей «Лактополь», присвячений молоку та розвитку молочної промисловості.
У 2000 році Групу очолює син Мішеля БЕНЬЄ Еммануель БЕНЬЄ. Під керівництвом представника вже третього покоління БЕНЬЄ компанія досягає чергових вершин у міжнародному розвитку: з товарообігом 5,5 млрд євро й обсягом заготівлі молока 6,9 млрд літрів Група займає другу сходинку серед найбільших виробників молочної продукції в Європі і стає другим за обсягами виробником сирів у світі. З придбанням активів Foodmaster International у Казахстані, Україні і Молдові Lactalis зміцнює свої позиції в СНД. Водночас продовжується розвиток у Великобританії, Італії, Польщі та завоювання ринків Близького Сходу, зокрема Саудівської Аравії. Бренд Président представлений у 124 країнах.
У 2010 році, після Італії, основним ринком для Lactalis стає Іспанія завдяки придбанню трьох іберійських молочних компаній: Forlasa, Puleva та Sanutri, які охоплюють ринки сиру, питного молока та дитячого харчування.
З 2011 року Група Lactalis позиціонує себе як світового лідера молочних продуктів, ставши мажоритарним акціонером Parmalat, провідної італійської компанії з виробництва питного молока з понад 14 000 співробітників, досягнувши обороту майже 4 млрд доларів.
Компанія працює в усьому світі на територіях, де Група Lactalis має незначну кількість або взагалі не представлена, забезпечуючи чудове додаткове покриття. Працюючи на такому рівні, Група продовжує динамічне та прибуткове зростання як на своїх традиційних зрілих ринках, так і в країнах, які розвиваються. Питне молоко стає другим за значимістю ринком Групи після сиру.
У 2013 році компанія посилює свої позиції в Південно-Східній Європі, купуючи словенську компанію Ljubljanske Mlekarne – провідного місцевого виробника молочної продукції.
Свій розвиток Група продовжує й у Австралії, придбавши у 2014 році компанію Harvey Fresh, що дозволяє охопити всі щоденні категорії на місцевому ринку. Завдяки придбанню молочної компанії Tirumala Група розширює свій вплив в Індії.
Придбання компанії Itambe у Бразилії дозволяє Групі стати лідером на бразильському ринку сиру. Lactalis залишається перш за все виробником сирів і ключовим гравцем у цьому секторі.
У 2018 році Група купує Siggi’s, бренд найпопулярніших йогуртів у США. А також бере на себе бізнес із виробництва свіжих молочних продуктів Nestlé у Малайзії, ставши другим виробником свіжих молочних продуктів у світі.
2020 р. Lactalis здійснює значні придбання в Північній Америці, зокрема напрямки виробництва натуральних сирів Kraft Heinz у США та йогуртну діяльність канадського кооперативу Agropur. Італійська сирна дошка розширюється завдяки бренду Castelli та численними PDO.
У межах поглинання Групою компанії Nestlé в Узбекистані, асортимент Lait Nestlé Sutim перейменовано на Nestlé Lactel Sutim.
Дотримуючись своїх амбіцій, Група досягає доходу в 20 млн у 2020 році та продовжує свою локальну експансію на міжнародному рівні, зокрема у напрямку виробництва натуральних сирів Kraft Heinz у США.
2021 р.У жовтні Група придбала бренди Leerdammer та «Шостка», а в листопаді її портфоліо поповнилося брендом натуральних сирів Kraft із США
2022 р. Компанія Jalna, австралійський лідер з виробництва грецьких йогуртів у сімейній упаковці, приєдналась до Lactalis. Група також взяла на себе бізнес із виробництва молока та свіжих продуктів баварського кооперативу BMI.
2023 р. До Групи приєднується італійський сімейний бізнес Ambrosi, що спеціалізується на виробництві пресованих сирів. Lactalis також придбала Marie Morin Canada і DPA в Бразилії, зміцнивши свою позицію лідера на ринку охолоджених молочних продуктів.